${Beatrice}

äääntligen! nu har jag och linn vaxat, vaxat och vaxat. och vaxat lite till. less är vi då iaf. men jag måste nog ta på mig skulden. pappa sa att det var bara köra igång, så det var vad jag gjorde. jag började med någon himla maskin på motorhuven ett tag. sen gick jag vidare till resten av bilen förhand. efter att det var gjort så kom linn och hälsade på. hon hjälpte även till väldigt mycket, annars hade jag nog stått kvar i garaget än..

när vi skulle börja ta bort det kletiga från huven så läser vi på burken för att se hur man ska ta bort det. där står det stort och tydligen att man skulle tvätta bilen innan och inte smörja vaxet i cirkelrörelser. linn börjar asgarva och kolla på bilen, inom kort fattade jag vad hon skrattade åt och kollade på bilen. hela huven bestod i princip av cirklar. bra gjort bea, jag tvättade den inte heller före. så jag gjorde i princip allt man inte skulle göra. men vi började iaf gnugga.. och gnugga..

det tog lixom aldrig slut.. hur som helst. efter att ett tag har gått och vi nästan är färdiga så sitter linn framför bilen och skrubbar. då går jag in i bilen och tutar. hon blev så rädd att jag trodde att hennes hjärta skulle stanna. efter ett tag gick det över och vi fortsatte. när vi sedan skulle på med nå mer kletigt så står jag och torkar huven med en hårfön och bestämde mig för att skoja lite. så jag blåste linn i ansiktet och smidig som hon är så backar hon och trampar rätt i en skål med vatten så det blev blött i hennes skor kan jag lova.

efter någon timme blev vi iaf färdiga och bestämde för att belöna oss med godis, så vi for till norrfjärden och nu är vi tillbaka och ska se en film.

det var alltså dagens goda gärning och jag är nöjd. tack så mycket linn för hjälpen! och för ett gott skratt. ni som inte känner linn borde veta att hon är en toppentjej! jag har verkligen saknat hon och hon får en alltid att skratta ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nåh, tack detsamma gumman =)

2008-08-22 @ 00:14:20
URL: http://linnohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ses bara av mig)

Har du någon blogg?

Varsågod och skriv :)

Trackback
RSS 2.0