${Beatrice}

jag satt och kollade på internet och hittade detta :)
http://www.namntoppen.se/

här är några namn som jag kollade ;)

Beatrice är ett kvinnonamn med latinskt ursprung med betydelsen ljusbringare eller den lyckosamma. Namnet härstammar från latinets Beatrix, men har genom franskan blivit Beatrice.

Amanda är ett kvinnonamn med latinskt ursprung med betydelsen den älskvärda, ordagrant "hon som bör älskas".

Linda är en kortform av andra namn som slutar på -linda eller -linde, exempelvis Belinda, Rosalinda och Sieglinde, som i de flesta fall har engelskspråkligt och från början tyskt ursprung. Slutdelen anses komma från tyskans lind - "liten", "späd", "vek".

Jenny är ett kvinnonamn och är en engelsk kortform av Johanna och en smekform av Jane, med betydelsen Gud har förbarmat sig.

Sara är även ett annat namn på staden Tyros. Kvinnonamnet Sara, Sarah är ett semitiskt (abessinska, arabiska, araméiska, assyriska, hebreiska) namn som betyder "furstinna" eller "prinsessa".

Kommentarer
Postat av: Sara Linneruth

Åhå, klart jag är en prinsessa! ;) Tack för att du tog reda på det, söte! :)

2008-09-01 @ 08:37:31
URL: http://linneruthsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ses bara av mig)

Har du någon blogg?

Varsågod och skriv :)

Trackback
RSS 2.0