${Beatrice}

Som de flesta redan vet så studerar jag till förskollärare och tar ioch med det studielån via CSN. Det beslutet tog jag redan innan utbildningen och sket i vad alla sa. Många tyckte det var onödigt och ansåg att det är bättre att jobba och slippa låna pengar, och som det är nu så jobbar jag minst 40h i månaden på Pite Havsbad. Men jag känner att jag inte vill ha massa krav och måsten på att jobba för att ha råd med mat och hyra. Skolan går givetvis i första hand, men om jag inte skulle ta studielån så skulle jobb bli mitt prio ett. Jag kände att jag inte ville leva på nudlar i 3,5 år och låna pengar av mamma och pappa för att jag inte har råd med hyran, och jag menar, vem tar inte studielån liksom? Jag ser det som en investering för framtiden! Så därför lever jag just nu på CSN och Pite Havsbad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ses bara av mig)

Har du någon blogg?

Varsågod och skriv :)

Trackback
RSS 2.0