${Beatrice}

När jag tänker på barndomskompis dyker direkt namnet Emmelie upp för mig! Givetvis hade man ju massa kompisar på den tiden men hon var nog den jag umgicks med mest. Hennes mamma var nämligen min dagmamma (heter det så?!). Det är konstigt egentligen hur man fungerade på den tiden, man bytte bästisar varannan dag och var alltmänt småelak mot de man inte var bästis med den dagen ;) Emmelie är jämngammal med mig och vi umgicks typ varje dag om jag inte minns fel? ;p Men då berättade hennes mamma en dag att de skulle flytta till Luleå, och för mig var det ungefär längst ner i Sverige.. Det var så fruktansvärt långt bort att vi aldrig skulle kunna ses igen, typ. Jag minns att Emmelie berättat på senare dagar att hennes mamma packade ihop hennes grejer och Emmelie gick och packade upp dem igen för att hon inte ville flytta ;)

Oj vad kul det skulle vara att träffa henne nu kommer jag på nu när jag skriver om hon, synd att hon bor så långt bort :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ses bara av mig)

Har du någon blogg?

Varsågod och skriv :)

Trackback
RSS 2.0